Erdélyben járva...

2009.07.09. 10:38

Késő este indultunk el kis hazánkból a messzi Erdélybe. Ártándnál éjjel fél kettőkor léptük át a határt. Majd reggel Segesvárra érkeztünk. Megnéztük a várat, az Óratornyot, Drakula vélhető szülőházát. Felmentünk a diáklépcsőn a templomhoz, melyet a német temetőn keresztül hagytunk el. Majd megnéztünk a segesvári csata emlékművét, megemlékeztünk Petőfi Sándorról. Székelykeresztúron megnéztük és megkoszorúztuk Petőfi körtefáját.

Innen az út Bögöz községbe vezetett, ahol megtekintettünk egy gyönyörű templomot. Folytatva utunkat az egyházi emlékek között meglátogattuk a Jézus szíve kápolnát. Majd Székelyudvarhely város nevezetességeivel ismerkedtünk meg.

Este megérkeztünk Zeteváraljára, Mátyás Gábor atyához, aki a szállásadónk volt. Másnap reggel megtekintettük a zeteváraljai víztározót, majd a Pongrác - tető, a Békás - szoros és a Gyilkos - tó felé vezetett az utunk. A Pongrác - tető élővilága és a Békás - szoros hatalmas sziklái lenyűgöztek bennünket. A Gyilkos - tónál elkapott az eső, de a látvány magáért beszélt a rossz időjárási körülmények ellenére is.

Következő uticélunk Csíksomlyó volt, ahol a Kegytemplomban részt vettünk egy esküvőn.

Következő nap reggelén meglátogattuk Orbán Balázs emlékművét Szejkén, majd Farkaslakára mentünk Tamási Áron sírjához és szülőházába.

A Medve - tó sós vizét is megcsodáltuk, illetve a sótömzsöket. Korondon válogattunk a szebbnél szebb portékákból családtagoknak, ismerősöknek, kollégáknak. Hazafelé megtekintettük Kolozsvár nevezetességeit, köztük Mátyás királyunk szülőházát, a róla elnevezett templomot.

Mindannyiunk nevében ezúton is köszönöm Mátyás Gábor atyának a finom ételeket és a kedves, derűs vendéglátást. Minden tiszteletünk az Övé.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.